Saturday, January 1, 2011

New job? part time job?

salah satu nie kena de utk survive d 2011...
Big portion of $ akan d salurkn utk byr duit rumah yg akan siap hujung thn nie...
Jd... I need better salary atau additional income utk lerbih survival...

NEW JOB
------
Kakak aku ckp, dgn qualification n experience yg aku de, apa yg aku earn skang kecik jika nk d compare dgn market...
Aku spatutnya dh bgaji 5k above...
Opkos keje aku skang agak leisure n I'm doing things that I love which is shipping tp aku kena carik keje len kalu nk family lebih selesa...

PART TIME
--------
Aku bhasrat utk wt part time as insurance agent...
Prudential...
Y pru?
Coz I really trust d product...
Its x like MLM or what so ever...
Its a crucial thing yg smua spatutnya kena de tp dowank x sedar mgenainya...

Knapa dowank x sedar?
Coz cetek pgetahuan...
Sama spt aku satu ketika dahulu...
Health is some that we cant compromise...
Quarter of my salary abis kt insurance sbg plindungan utk anak2ku...
Health n education, future mreka...

Insyaallah aku ble wt insurance nie coz I really trust d product n brand...
Cuma 1st move is always b d hardest thing...
Bukan senang nk convince org woiiii...

Hrp2 luck akan mnyebelahi aku d 2011 ini...
Amin...


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 comment:

  1. kitaorang percaya pada insurance tapi tak mampu nk beli.. sian kan kan.

    bestnya rumah kat putrajaya dh nk siap yer. best la ti dok situ. kawasan cantik.

    ReplyDelete